woensdag 5 november 2014

Mijn ervaring met oosterse lampen

1. Oosterse tafellamp


Mijn eerste mysterieuze oosterse sprookje begon met deze tafellamp…
Natuurlijk is dit een grapje maar het is inderdaad zo dat deze tafellamp mij liet zien hoe bijzonder sfeervol dit soort verlichting is. Ik was wat aan het snuffelen op internet want ik had een donkere hoek in mijn huiskamer en wilde daar een sfeerlichtje hebben. Op zoek naar iets wat je niet overal ziet, zodoende viel deze stijl van verlichting bij mij in de smaak.
Na enige twijfel tussen diverse lampen ben ik begonnen met het kopen van dit lampje. Toen ik hem binnen kreeg heb ik hem uit enthousiasme gelijk uitgepakt en neergezet. Een mooie sfeermaker. Maar toen het donker was en ik hem aandeed zag ik het lichteffect en ik was erg onder de indruk. Naar aanleiding van deze eerste aankoop op gebied van oosterse lampen, volgden er meer...

2. Oosterse hanglamp


Vanwege de goede ervaring met mijn eerste aankoop van een oosterse lamp, besloot ik het aan te vullen met een hanglamp. Best spannend maar het was echt een goede keuze want het stond super leuk. Iedereen die langs kwam was onder de indruk. Vooral als de lamp aan is het licht bijzonder sfeervol. Het lichteffect door het groot aantal gaatjes kan worden versterkt door meer wattage in de lamp te doen. Mijn lamp heeft een dimmer wat ideaal is omdat je dan zelf het lichteffect kan bepalen.
Door het aanschaffen van een bijbehorende oosterse hanglamp, kwam mijn oosterse tafellamp ook beter naar voren. Beide lampen versterken elkaar door de overeenkomende oosterse stijl.

3. Oosterse plafondlamp


Door het unieke lichteffect leek het mij ook leuk een oosterse lamp aan te schaffen voor op de slaapkamer. Hierdoor kreeg ik zowat het idee dat ik sliep in een sprookje van 1001 nacht ;-)
De slaapkamer is niet erg groot dus heb ik gekozen voor de plafondlamp Atoem in 25cm en dat was een prima keuze. Het effect was weer geweldig en bovendien ook erg romantisch voor in de slaapkamer.

4. Oosters tafellampje


In de hal boven had ik gelijk deze tafellamp besteld waar ik een heel klein wattage lampje heb in gedaan zodat hij kan blijven branden in de nacht als oriëntatie puntje. Praktisch maar vooral erg sfeervol.

5. Oosterse hanglamp


Al een lange tijd was ik op zoek naar een leuke lamp voor mijn nichtje van 11 jaar en ik kond niet echt iets vinden. Het was te kinderachtig of het was juist weer te modern voor haar kamer. Toen ze deze lamp zag was ze direct verkocht en hij geeft ook super gezellig licht in haar tienerkamer.
Dus laat je ook betoveren door dit prachtige sprookjesachtige licht.

2 opmerkingen:

  1. i am very happy to read this article.. thanks for giving us nice info. fantastic walk-through. i appreciate this post.

    Led production counter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I just came across to reading your blog it serve very useful information about the interiors thank u
    Led video screen

    BeantwoordenVerwijderen